Ostatnio dodane

Sezon 2004

Samochody i motoryzacja Sezon dwa tysiące cztery w formule jeden właściwie w całości przebiegł tylko i wyłącznie pod dyktando zespołu Scudeira Ferrari. Śmiało można powiedzieć, że po prostu nie mieli oni sobie równych. Dopiero pod koniec sezonu, gdy już mieli absolutnie pewne wszystkie tytuły, to trochę zwolnili tempo. Jednak w dole tabeli rywalizacja również nie była jakoś szczególnie zacięta. Bowiem ci, którzy mieli być ostatni, po prostu byli. Już niemalże tradycyjnie były to zespoły Jordan, Minardi oraz Jaguar. Stale nie były one w stanie nawiązać jakiejś walki z zespołami z pierwszej często tabeli. W tym właśnie sezonie już nieco lepiej wypadł zespół Sauber Petronas, jednak nie ma co ukrywać, że szóste miejsce to z całą pewnością nie jest to, na co liczył ten team w sezonie dwa tysiące cztery. Najciekawsza walka w sezonie dwa tysiące cztery miała miejsce w środku tabeli. A konkretnie walka o miejsca od dwa do cztery była bardzo, wręcz niezwykle zaciekła i interesująca. Potem już nie było tak dobrze. Jednak faktem jest, iż jest co wspominać po tym właśnie sezonie.

Minardi już niemalże tradycyjnie zajmuje ostatnie miejsce w generalnej klasyfikacji konstruktorów. Nie w tym jakoś szczególnie nic dziwnego. Bowiem od zawsze był to zespół, który raczej gryzł ogony w Formule Jeden. Nawet nie bardzo jest jak zwalić winę na kierowców, ponieważ stajnia t dysponowała naprawdę bardzo, bardzo słabym samochodem. A bez dobrego samochodu w Formule Jeden sukces jest po prostu, najzwyczajniej w świecie niemożliwy. Otóż stajnie Minardi sezonie dwa tysiące cztery zajęła w generalnej klasyfikacji miejsce dziesiąte, czyli ostatnie. Udało im się zdobyć zaledwie jeden mały punkcik w trakcie całego tego sezonu. Kierowcą, który owy jeden mały punkcik zdobył był węgierski kierowca wyścigowy Zsolt Baumgartner. Był to z całą pewnością dla owego kierowcy duży, duży sukces. Z tak słabym bolidem zdobyć nawet ten jeden maleńki punkcik, to jest to z całą pewnością dość duże osiągnięcie. Drugim kierowcą zespołu Minardi w sezonie dwa tysiące cztery był Włoch Gianmaria Bruni. Jednak nie udało mu się zdobyć żadnego punktu.

Stajnia Jordan Grand Prix jest drugim zespołem, który niemalże zawsze był gdzieś na samym końcu stawki teamów Formuły Jeden. Jednak trzeba przyznać, że nie zawsze tak było. Na przykład ich największym osiągnięciem było zdobycie trzecie miejsca w klasyfikacji generalnej konstruktorów w roku tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym dziewiątym. Jednak w kolejnych latach było już znacznie, znacznie gorzej. W kolejnych trzech sezonach team ten zdobywał miejsce piąte oraz szóste w generalnej klasyfikacji konstruktorów. Trzeba przyznać, że owe miejsca również nie były takie znowu złe. Jednak po tych trzech średnich sezonach przyszedł nagły kryzys. Trzy lata z rzędu team ten zajmował w generalnej klasyfikacji konstruktorów miejsca dziewiąto, które szczytem marzeń oraz ambicji na pewno nie są. I właśnie z tego powodu (to znaczy z braku sukcesów) team Jordan Grand Prix został w sezonie dwa tysiące pięć rozwiązany. Team ten był obecny w stawce konstruktorów od sezonu tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt jeden, czyli trzeba przyznać, iż jakieś tam tradycje już na pewno mieli.

Tagi:japonia,wyścigi,tor | Struktura strony