Ostatnio dodane

Przedstawienie

Samochody i motoryzacja Otóż sezon dwa tysiące był dal całego świata formuły jeden zupełnie przełomowy. A było tak dlatego, że to właśnie w tym sezonie nagle rozpoczęła się wręcz absolutna dominacja zespołu Scuderia Ferrari. Tak jeśli chodzi o klasyfikację konstruktorów, jak i o klasyfikację kierowców z genialnym Niemcem Michaelem Schumacherem na czele. Jednak zalążek tej wielkiej dominacji stajni Scuderia Ferrari miał miejsce już sezon wcześniej, czyli w sezonie tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć, kiedy to dosłownie o mały włos od tytułu mistrzowskiego był ówczesny kierowca Ferrari, czyli Eddie Irvine. Jednak w klasyfikacji konstruktorów sezonu tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć to właśnie już Ferrari zdobyło tytuł mistrzowski i to dało nam znak, że stajnia Ferrari wraca już do swojej największej formy. No i wróciła. Sezon dwa tysiące był pierwszym sezonem, w którym po wielu latach przerwy kierowca Ferrari zdołał wywalczyć tytuł mistrzowski dla kierowcy właśnie owego zespołu. Było to naprawdę wielkie osiągnięcie. Stajnia Arrows- Supertec absolutnie nie mogła nas zaszokować niczym w sezonie dwa tysiące. Nie ma raczej kompletnie takiej możliwości. Spisali się oni tak naprawdę jak zwykle, czyli po prostu słabo. Team Arrows- Supertec nie był absolutnie w stanie nawiązać walki z tymi najsilniejszymi ekipami. Z całą więc pewnością ich szóste miejsce w generalnej klasyfikacji nie mogło nikogo zadowolić. Zespół Arrows- Supertec w sezonie dwa tysiące uzbierał dokładnie siedem punktów. Jest to naprawdę bardzo mizerny wynik. Nie mogli oni rywalizować z zespołami z górnej części tabeli. Jednakże z całą pewnością nie był dobry sezon.

Widać chyba zatem już znakomicie, że sezon tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć był w formule jeden naprawdę bardzo, bardzo przełomowy. Otóż przede wszystkim był to już ostatni tak słaby sezon w wykonaniu Niemca Michaela Schumachera z Ferrari. Po drugie. Był to również już ostatni tek dobry sezon Brytyjczyka z Ferrari, czyli Eddiego Irvina oraz Fina z McLarena, czyli Miki Hakkinena. Po za tym, po wielu, wielu latach, na tron najlepszego teamu Formuły Jeden w sezonie tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć wróciła stajnia Scuderia Ferrari. Otóż sezon tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć był również zdecydowanie najlepszym sezonem w historii dla stajni Jordan Grand Prix. Od tego sezonu zaczęły się już tylko i wyłącznie kłopoty tej stajni. Jeszcze przez dwa lata trzymali się oni w miarę w środku tabeli, jednak później już regularnie zajmowali miejsca w okolicy stajni Minardi, czy innych tego typu tworów, a na pewno nie mogli być z takiego właśnie stanu rzeczy zadowoleni. Zatem sezon tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć był bardzo ciekawy. Stajnia Prost-Peugeot sezonu tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć nie będzie mogła zaliczyć do udanych. Nie ma po prostu kompletnie i absolutnie takiej możliwości. A wszystko dlatego, iż mają oni zdecydowanie większe ambicje. W końcu właścicielem tego teamu był były mistrz świata. Tak więc raczej ciężko powiedzieć, aby siódma pozycja w generalnej klasyfikacji konstruktorów sezonu tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć mogła ich zadowolić. Zespół Prost-Peugeot w sezonie tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiąt dziewięć uzbierał dokładnie dziewięć punktów. Raz udało im się stanąć na podium i było to miejsce drugie.

Tagi:f1,kubica,wyścigi | Struktura strony