BMW

Samochody i motoryzacja Otóż nie ma kompletnie żadnych wątpliwości co do tego, że sezon dwa tysiące trzy był dla stajnie BMW Williams naprawdę bardzo, bardzo udany. Zabrakło im bowiem zaledwie czternastu punktów do tego, aby wygrać z zespołem Scuderia Ferrari w generalnej klasyfikacji konstruktorów. Co więcej, ich kierowca, Kolumbijczyk Juan Pablo Montoya zajął w generalnej klasyfikacji miejsce dokładnie trzecie i jeszcze przed wyścigiem o grand Prix Stanów Zjednoczonych (przed ostatnia eliminacja mistrzostw świata) miał bardzo, bardzo realną szansę na tytuł mistrza świata. Co więcej, gdyby wygrał wyścig o Grand Prix Japonii (ostatnia eliminacja) zajął by w generalnej klasyfikacji miejsce drugie, jednak nie udało mu się dojechać do mety. Pierwszą część sezonu Juan Pablo Motnoya miał raczej zdecydowanie słabą. Dopiero w jego drugiej części kierowca ten odblokował się i wręcz niezwykle regularnie zaczął zdobywać miejsca na podium. Montoya miał wręcz ogromny wkład w ostateczny sukces zespołu BMW Williams. Drugim kierowcą tegoż zespołu był Ralf Schumacher. Zespół BMW Williams zaliczy sezon dwa tysiące trzy z całą pewnością do bardzo udanych. A to przede wszystkim dlatego, iż w sezonie dwa tysiące trzy po raz pierwszy od wielu lat wrócili oni do samej czołówki. Niewątpliwie więc stajnia BMW Williams uzna sezon dwa tysiące trzy za bardzo udany. W klasyfikacji generalnej stajnia BMW Williams miała dokładnie sto czterdzieści cztery punkty, czyli dokładnie o czternaście mniej od Ferrari. Jednakże prawdę mówiąc BMW Williams musiał się bardziej skupiać na tym, aby nie stracić swojej pozycji, ponieważ mieli oni przewagę tylko dwóch punktów nad zespołem z trzeciego miejsca.

Otóż w sezonie dwa tysiące trzy zespół McLaren Mercedes do zwycięzców, czyli do zespołu Scuderia Ferrari stracił zaledwie szesnaście punktów, a do BMW Williams zaledwie dwa punkty. Co było przyczyną porażki owego zespołu? Otóż wydaje się, że przede wszystkim raczej zdecydowanie przeciętna postawa Szkota Davida Colutharda. Zawodnik ten miał już bowiem najlepsze lada zdecydowanie za sobą. Podczas, gdy Fin Kimi Raikonen do dosłownie ostatniego wyścigu walczył o tytuł mistrzowski, to David Coulthard zajął dopiero siódme miejsce. Co prawda miał sporą przewagę nad ósmym zawodnikiem, jednak biorąc pod uwagę to, jak dobrym samochodem dysponował Szkot, to powinien spisać się zdecydowanie, zdecydowanie lepiej. Co prawda nie zawiódł, ponieważ dorobek pięćdziesięciu jeden punktów, to w cale nie jest tak mało, jednak patrząc na formę zespołu McLaren Mercedes, to David Coulthard zdecydowanie do nich nie pasował. Aż dziw bierze, że kierowca ten został w McLarenie na kolejny sezon, czyli sezon dwa tysiące cztery. Stajnia McLaren Mercedes sezon dwa tysiące trzy zaliczy raczej zdecydowanie do dość średnio udanych. A to przede wszystkim dlatego, iż liczyli oni na końcowy sukces w postaci tytułu mistrzowskiego, a tu znów musieli obejść się smakiem. Tak więc sezon dwa tysiące trzy dla stajni McLaren Mercedes był raczej dość średnio udany. Zespół McLaren Mercedes miał na swoim koncie co prawda bardzo dużo punktów, bo dokładnie sto czterdzieści dwa, jednakże ostatecznie dało im to zaledwie trzecią pozycję. Przegrali o dwa punkty z BMW Williams oraz dokładnie o szesnaście punktów z zespołem Ferrari. Liczyli na pewno na dużo więcej.

Tagi:BMW,ferrari,wyścigi | Struktura strony